נא להמתין...
ילדה מנחה חברה במשחק שהמציאהבסרטון נראה ילדה שהמציאה משחק בעקבות חלום שחלמה ובעידוד והקשבה של הגננת. הילדה מנחה חברה לשחק במשחק ונעזרת בכללים שכתבה "בכתב ילדים". (1   תגובות)
0:7:24
فيديو
ملاءمة القالب الفني للقصة مع المضمون (محاضرة, مادة تحوي مضامين)
قصص الأطفال لها مميّزات عدّةظ ملاءمة القالب الفني لمضمون القصّة يعتبر من الأمور الرئيسية والضرورية لذلك من الهام جدا التعرّف على هذه الشروط لنتمكّن من الاختيار المناسب للأدب الملقى على مسمع الأطفال.
حقيبة المشاعر (نشاط, مادة تفعيلية)
تطوير القدرة اللغويّة لدى الطفل للتعبير عن مشاعره من خلال بطاقات مصوّرة.
0:3:16
וידאו
פיתוח היכולת הנרטיבית (היכולת לספר סיפור) של הילד היא אחת הדרכים לפיתוח ילד שיגדל להיות מבוגר בר אוריין. היכולת הנרטיבית דורשת שליטה בידע לשוני המאפשר להרכיב מילים, לבנות משפטים ולארגן אותם בסיפור. הילד זקוק ליכולת דקדוקית שכוללת יכולת תחבירית (מבנה המשפט) , יכולת מורפולוגית (צורת המילים: שורש,יחיד-רבים,בנין..) ויכולת לקסיקלית שמצביעה על אוצר מילים. בפעילות המוצגת בסרט ניתן להעריך על סמך הסיפורים שהילדים המציאו את היכולות השפתיות הללו.
0:15:32
וידאו
זרימת פעילות בגן (סיפורים מהשטח)
מהי זרימת פעילות בגן וכיצד ניתן ליישמה בגן הילדים? בסרט זה תוכלו לצפות ביום פעילות בגן הילדים, במרכז ללימוד פעילות הילד שפעל במכללת אורנים, מיסודו של גדעון לוין. בגן זה פותחה הגישה החינוכית "זרימת הפעילות". גישה זו מתבססת על התיאוריה ההומינסטית ומעמידה את פעילות הילד במרכז ההוויה החינוכית. הסברים על הגישה ועל אופן הפעילות בגן הפועל לפי גישה זו תוכלו למצוא בסרט זה שהוקדש לזכרה של רבקה סולטנוביץ שטיין. לנוחותכן, לסרט מצורף תפריט פרקים הנותן אפשרות לבחור ולצפות בפרקים המעניינים אתכן במיוחד.
מה חדש
לקראת פסח
בסדר פסח בגן בשיתוף הורים רואים הורים וילדים חוגגים בצוותא בגן, שרים שירים מסורתיים וקוראים בהגדה בנוסחים שונים
סיפור יציאת מצרים
סיפור יציאת מצרים בדגש על כניסה לארץ כנען בהרצאתו של עזריה אלון ז"ל
מה נשתנה?
פרופ' עמירה ערן מלמדת אותנו על מקומה של הקושיה בהגדה של פסח
טכנולוגיה בגן ילדים
דוגמאות של תכנון ובניית דגמים צולמו במרכז למדע ולטכנולוגיה ביבנה:
1. תכנון ובנייה של דגמים
2. עקרונות פעילות בטכנולוגיה
3. מה עושים כשנתקלים בקושי?
סרטוני מוזיקה חדשים
- מודעות קולית בגן הילדים
- מטריה אחת ואין- ספור אפשרויות
סרטונים אלה מתווספים לעשייה מוזיקלית מגוונת שכדאי לראות בענף אמנויות
מדיה דיגיטלית בגן
מחשב בגן ילדים
1- יצירה והבעה בסביבת מחשב
2- ילדי הגן מתנסים בכלי מחשב
3- שילוב משחקי חשיבה דיגיטליים
4- שילוב מקרן בגן
סרטונים על מצלמה בגן בקצרין
1- זום על צילום
2- התבוננות ותיעוד בסביבה
3- קשר בית גן באמצעות מצלמה
4- שימוש בתצלומים
الحروف الميلادية تغني!
يحمل صندوق المفاجآت كل يوم حرفًا جديدًا يضاف إلى الأغنية الميلادية. تعالوا نرى لقاء الأطفال مع حروف اللغة!
يتجاذب ويتنافر: هذا مغناطيس!
يحضر "أرنوبي" مغناطيسًا للروضة، فينشغل الأطفال في تفحّصه. تعالوا نشاهد الأطفال في نشاط تعلّم علمي.
ما تاريخ اليوم؟
الرزنامة أداة تساعد الأطفال في معرفة اليوم والتاريخ، إذا استُخدمِت في سياق يرتبط بالطفل ويشغله. ندعوكم لمشاهدة نشاط الأطفال حول رزنامة عيد الميلاد.
המומלצים
שילוב חינוך גופני וגיאומטריה
מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות בין שני תחומי דעת חינוך גופני וגאומטריה.
מיקוד במושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים: מסלולים במרחב, מודעות לגוף ושכלול התנועות הבסיסיות
מודעות קולית בגן
ילדי גן מתרגלים תרגילים קוליים ונשימתיים לפני שהם שרים. חימום קולי לפני ששרים כולל:
- שחרור הגוף בעמידה או ישיבה
- חיזוק שרירי הסרעפת
- וחיזוק הקול
במרכז מדע וטכנולוגיה ביבנה
ילדים מתנסים מתכננים ובונים דגמים שונים ומכשירים:
- תכנון ובנייה של דגמים
- מה עושים כשנתקלים בקושי?
עקרונות פעילות בטכנולוגיה לומדים עם דר' אורנה דובדבני ודליה אלקלעי
שילוב תנועה בסדר היום בגן
במסדרון המוביל לגן נבנה מוקד תנועה לפעילות תנועתית מגוונת.
בתחילת היום עוברים הילדים במסלולי תנועה עם הוריהם, בהמשך פעילות קבוצתית מונחית על ידי הגננת, על ידי ילדים ופעילות אישית.
ألعاب الحارة - 1
تراثنا الشعبي غني "بألعاب الحارة" التي يتمتع بها الأطفال، ويكتسبون من خلالها متعة جمة، وطيفًا من المهارات والمفاهيم. يعيدنا الأطفال في الفيلم إلى بعض منها...
ألعاب الحارة - 2. يرجعنا الفيلم إلى "ألعاب الحارة" الشعبية، منها يجني الأطفال متعة كبيرة، يلعبون معًا، ويكتسبون مفاهيم ومهارات مختلفة. هيا نلعب "الثلاث خشبات"...
دكان النجوم
عندك حليب؟ قديش حقّه؟
يتمتع الأطفال باللعب في ركن الدّكان، ويكتسبون مهارات حياتية وتعلّمية عديدة.
تفضّلوا إلى دكاّننا!
תפילת שחרית בגן ממלכתי-דתי
תפילה בגן תורני באשדוד.
בתכנית עבודה של גן תורני יש הלכה יומית, תפילת מנחה, סיפור תורה מדי יום ופרשת שבוע שנאמרת על ידי הילדים אחרי השבת.
הגן ממשיך את החינוך של הבית והקהילה.
المضمون التربوي في الروضة والبستان
فاطمة أبو أحمد قاسم התוכן בגן
تحدّثنا المفتشة فاطمة أبو أحمد قاسم عن أنواع المضامين التربوية في الروضة والبستان، ومعايير اختيار المضمون الجيّد الذي يرتبط بعالم الطفل وباهتماماته، ويتيح فرصًا تعلّمية.
הספרייה הביתית
مكتبتي البيتية
فاطمة أبو أحمد قاسم
"مكتبتي البيتية" مشروع قطري ساهم في تشجيع الأهل على أن يشاركوا أطفالهم متعة القراءة، ووفّر فرصًا لإثراء لغة الأطفال وخيالهم ومداركهم من خلال الكتاب. تعالوا نتعرّف على...
גני הילדים בכנסת ישראל
כנסת ישראל פתחה שעריה לילדי הגנים במדינת ישראל. בשיתוף פעולה עם מרכז המבקרים בכנסת נבנה סיור חוויתי במשכן הכנסת ומיועד לילדי הגן, ועוסק בטיפוח ערכים.
אמון בילד
דר' אברהם ליפשיץ, ראש מינהל החינוך הדתי, משוחח על אמון מתוך כוונה מלאה, כמנוף לצמיחה והתפתחות.
שיחתו מחולקת לשלושה פרקים, כל פרק מחזק ומדגיש באמצעות סיפור אחר את חשיבות הבעת האמון בילד.
סביבות הגן השונות
בגן הילדים מרחבים שונים, הכוללים סביבות פיזיות ואנושיות. הוא מהווה כר נרחב לעריכת תצפיות.
إعادة سرد أحداث القصة
من خلال إعادة سرد أحداث القصّة تستطيع المربّية العمل على عدّة مواضيع ومحاور. في هذا المقطع نشاهد المربية رندة تعمل على عرض كيفية التحضير للعمل على إعادة سرد أحداث...



 
האתר פותח על ידי מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים