נא להמתין...
שדות ילדותינובסרטון נטייל עם ד"ר נח רוטרי והוא יספר לנו על חוויות ילדות בשדה פרחי הבר ועל החשיבות לשמר או לתכנן שטחים אלו לדורות הבאים. (0   תגובות)
0:3:7
וידאו
ארז ויסמן יו"ר ארגון עובדי המים בישראל מסביר מהם מים אפורים, מה הסיכון הטמון בשימוש בהם ומציע פתרונות כך שניתן יהיה להשתמש במים להשקיה.
0:5:24
فيديو
"مش إلي"! (نشاط)
"مش إلي" هو طفل لا يحب شكله وأغراضه. يدخل الأطفال حلمه ويختبرون معه كيف يتحول رأسه إلى أشكال مختلفة. يعطي هذا النشاط الدرامي- الحركي المرح شرعية لصعوبة بعض الأطفال في تقبّل شكلهم، ويساعدهم في التعايش معه.
0:3:16
וידאו
פיתוח היכולת הנרטיבית (היכולת לספר סיפור) של הילד היא אחת הדרכים לפיתוח ילד שיגדל להיות מבוגר בר אוריין. היכולת הנרטיבית דורשת שליטה בידע לשוני המאפשר להרכיב מילים, לבנות משפטים ולארגן אותם בסיפור. הילד זקוק ליכולת דקדוקית שכוללת יכולת תחבירית (מבנה המשפט) , יכולת מורפולוגית (צורת המילים: שורש,יחיד-רבים,בנין..) ויכולת לקסיקלית שמצביעה על אוצר מילים. בפעילות המוצגת בסרט ניתן להעריך על סמך הסיפורים שהילדים המציאו את היכולות השפתיות הללו.
0:5:23
فيديو
هدف الحوار يكمن في التّعاون بين المتحاورِين للوصول لمعرفة الحقيقة وتبادل الآراء وفهم الرّسائل المبطّنة الخفيّة والمعاني المستورة. للمربّية دور أساسيّ في إدارة الحوار، وفي إتاحة الفرصة لجميع الأطفال كي يعبّروا عن آرائهم، وحثّهم عن طريق طرح التّساؤلات على التّفكير والغوص في خفايا الأحداث...
מה חדש
טכנולוגיה בגן ילדים
דוגמאות של תכנון ובניית דגמים צולמו במרכז למדע ולטכנולוגיה ביבנה:
1. תכנון ובנייה של דגמים
2. עקרונות פעילות בטכנולוגיה
3. מה עושים כשנתקלים בקושי?
סרטוני מוזיקה חדשים
- מודעות קולית בגן הילדים
- מטריה אחת ואין- ספור אפשרויות
סרטונים אלה מתווספים לעשייה מוזיקלית מגוונת שכדאי לראות בענף אמנויות
מדיה דיגיטלית בגן
מחשב בגן ילדים
1- יצירה והבעה בסביבת מחשב
2- ילדי הגן מתנסים בכלי מחשב
3- שילוב משחקי חשיבה דיגיטליים
4- שילוב מקרן בגן
סרטונים על מצלמה בגן בקצרין
1- זום על צילום
2- התבוננות ותיעוד בסביבה
3- קשר בית גן באמצעות מצלמה
4- שימוש בתצלומים
סדר פסח
סדר פסח בגן אלמוג שברחובות
חגיגה משותפת של הורים וילדים
בה שרים, רוקדים קוראים וטועמים
שמחים ונהנים
ארגון הגן בחירת תוכן וברכת בוקר
כשמארגנים מחדש את הגן בפתיחת שנה אפשר לרענן ולהיזכר בדברים חשובים
* סביבות הגן השונות
* בחירת התוכן לגן
* בוקר טוב
الحروف الميلادية تغني!
يحمل صندوق المفاجآت كل يوم حرفًا جديدًا يضاف إلى الأغنية الميلادية. تعالوا نرى لقاء الأطفال مع حروف اللغة!
"בשביל הפרחים" שנה רביעית
מבחנות עם זרעי פרחי בר ישלחו בספטמבר לרשויות, מהן לגנים.
כדאי שוב להאזין לברברה אנדרס
מרכזת התכנית במשרד החינוך
يتجاذب ويتنافر: هذا مغناطيس!
يحضر "أرنوبي" مغناطيسًا للروضة، فينشغل الأطفال في تفحّصه. تعالوا نشاهد الأطفال في نشاط تعلّم علمي.
ما تاريخ اليوم؟
الرزنامة أداة تساعد الأطفال في معرفة اليوم والتاريخ، إذا استُخدمِت في سياق يرتبط بالطفل ويشغله. ندعوكم لمشاهدة نشاط الأطفال حول رزنامة عيد الميلاد.
המומלצים
עבודה בקבוצה קטנה בחינוך גופני
הילדים מתמודדים עם משימות המזמנות להם התנסות מוטורית וחברתית, לומדים מושגים מעולמות תוכן שונים המתקשרים לחיי היומיום- מושגי יחס במרחב, שיתוף פעולה וכל זאת באמצעות החוויה התנועתית.
שילוב תנועה בסדר היום בגן
במסדרון המוביל לגן נבנה מוקד תנועה לפעילות תנועתית מגוונת.
בתחילת היום עוברים הילדים במסלולי תנועה עם הוריהם, בהמשך פעילות קבוצתית מונחית על ידי הגננת, על ידי ילדים ופעילות אישית.
ألعاب الحارة - 1
تراثنا الشعبي غني "بألعاب الحارة" التي يتمتع بها الأطفال، ويكتسبون من خلالها متعة جمة، وطيفًا من المهارات والمفاهيم. يعيدنا الأطفال في الفيلم إلى بعض منها...
ألعاب الحارة - 2. يرجعنا الفيلم إلى "ألعاب الحارة" الشعبية، منها يجني الأطفال متعة كبيرة، يلعبون معًا، ويكتسبون مفاهيم ومهارات مختلفة. هيا نلعب "الثلاث خشبات"...
دكان النجوم
عندك حليب؟ قديش حقّه؟
يتمتع الأطفال باللعب في ركن الدّكان، ويكتسبون مهارات حياتية وتعلّمية عديدة.
تفضّلوا إلى دكاّننا!
ערכים הומניסטיים במעגל השנה
כמעט בכל אחד מחגי ישראל, באים לביטוי ערכים הומניסטיים ואנושיים אוניברסיליים כמו: חרות, צדק, שיוייון, סולידריות, אחריות ואחווה, בנוסף להיבט הדתי הלאומי. רעות רון שוזרת בהרצאתה דוגמאות לכך מחגי ישראל.
תפילת שחרית בגן ממלכתי-דתי
תפילה בגן תורני באשדוד.
בתכנית עבודה של גן תורני יש הלכה יומית, תפילת מנחה, סיפור תורה מדי יום ופרשת שבוע שנאמרת על ידי הילדים אחרי השבת.
הגן ממשיך את החינוך של הבית והקהילה.
المضمون التربوي في الروضة والبستان
فاطمة أبو أحمد قاسم התוכן בגן
تحدّثنا المفتشة فاطمة أبو أحمد قاسم عن أنواع المضامين التربوية في الروضة والبستان، ومعايير اختيار المضمون الجيّد الذي يرتبط بعالم الطفل وباهتماماته، ويتيح فرصًا تعلّمية.
הספרייה הביתית
مكتبتي البيتية
فاطمة أبو أحمد قاسم
"مكتبتي البيتية" مشروع قطري ساهم في تشجيع الأهل على أن يشاركوا أطفالهم متعة القراءة، ووفّر فرصًا لإثراء لغة الأطفال وخيالهم ومداركهم من خلال الكتاب. تعالوا نتعرّف على...
גני הילדים בכנסת ישראל
כנסת ישראל פתחה שעריה לילדי הגנים במדינת ישראל. בשיתוף פעולה עם מרכז המבקרים בכנסת נבנה סיור חוויתי במשכן הכנסת ומיועד לילדי הגן, ועוסק בטיפוח ערכים.
אמון בילד
דר' אברהם ליפשיץ, ראש מינהל החינוך הדתי, משוחח על אמון מתוך כוונה מלאה, כמנוף לצמיחה והתפתחות.
שיחתו מחולקת לשלושה פרקים, כל פרק מחזק ומדגיש באמצעות סיפור אחר את חשיבות הבעת האמון בילד.
סביבות הגן השונות
בגן הילדים מרחבים שונים, הכוללים סביבות פיזיות ואנושיות. הוא מהווה כר נרחב לעריכת תצפיות.
إعادة سرد أحداث القصة
من خلال إعادة سرد أحداث القصّة تستطيع المربّية العمل على عدّة مواضيع ومحاور. في هذا المقطع نشاهد المربية رندة تعمل على عرض كيفية التحضير للعمل على إعادة سرد أحداث...



 
האתר פותח על ידי מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים