נא להמתין...
סורגים קשר חםסורגים קשר חם הינה פעילות המתקיימת בגן חצב בחדרה לאורך השנה. הקשר בפעילות זו מקבל ביטוי רב משמעי: קשר במובן של סריגת צעיף במשותף ילדי הגן, הגננת והבית. קשר גם במובן של מפגש אישי רגשי בין גננת לבין ילד, בין ילדים לבין עצמם ובין הגן לבית. (1   תגובות)
0:7:29
וידאו
מושג הזמן הוא אחד המושגים המרכזיים בהתפתחות הקוגניטיבית והרגשית של ילדים. מהם ההיבטים העיקריים בהתפתחות מושג הזמן ובאיזה אופן תורם השיח בגן להתפתחות זו? על כך ועוד בהרצאתה של פרופסור חוה תובל.
0:5:24
فيديو
"مش إلي"! (نشاط)
"مش إلي" هو طفل لا يحب شكله وأغراضه. يدخل الأطفال حلمه ويختبرون معه كيف يتحول رأسه إلى أشكال مختلفة. يعطي هذا النشاط الدرامي- الحركي المرح شرعية لصعوبة بعض الأطفال في تقبّل شكلهم، ويساعدهم في التعايش معه.
0:2:33
וידאו
המטרות של גן הילדים הן פיתוח כשרים קוגניטיביים, חברתיים- רגשיים, ומוטוריים באמצעות התנסות בפעילויות בגן כדי שבוגרי הגן יוכלו להשתלב בחברה באופן עצמאי. משחק סוציו-דרמטי, הוא אמצעי לקידום לימודי, חברתי ורגשי של ילדים צעירים. על פי התיאוריה של פיאז'ה, ילדים לומדים ומפתחים כישורים, ידע ויכולות שונות באופן הטוב ביותר באמצעות גישות שמדגישות את המשחק וההתנסות תוך כדי פעילות גומלין בין הילד לבין הסביבה בה הוא חי.
0:3:11
וידאו
מה עושים כשכועסים? (סיפורים מהשטח)
מה עושים כשכועסים? לילדי גן אשחר בתל – אביב יש יותר מתשובה אחת לכך. אפשר ללכת לפינת הרוגע ולהירגע, לעיין בספר, לחבק בובה, לשוחח עם חבר או עם גננת (בשפה של רגשות, כמובן) ועוד... בסרט זה תוכלו לצפות במגוון הדרכים בהן מתמודדים ילדי גן אשחר עם קונפליקטים וכעסים.
מה חדש
יסודות חינוכיים בפורים
מורדי שטיין משוחח על ארבעת הממים בפורים
מקרא מגילה / מתנות לאביונים / משלוח מנות / משתה
ועוד
סרטוני מוזיקה חדשים
- מודעות קולית בגן הילדים
- מטריה אחת ואין- ספור אפשרויות
סרטונים אלה מתווספים לעשייה מוזיקלית מגוונת שכדאי לראות בענף אמנויות
טכנולוגיה בגן ילדים
דוגמאות של תכנון ובניית דגמים צולמו במרכז למדע ולטכנולוגיה ביבנה:
1. תכנון ובנייה של דגמים
2. עקרונות פעילות בטכנולוגיה
3. מה עושים כשנתקלים בקושי?
מדיה דיגיטלית בגן
מחשב בגן ילדים
1- יצירה והבעה בסביבת מחשב
2- ילדי הגן מתנסים בכלי מחשב
3- שילוב משחקי חשיבה דיגיטליים
4- שילוב מקרן בגן
סרטונים על מצלמה בגן בקצרין
1- זום על צילום
2- התבוננות ותיעוד בסביבה
3- קשר בית גן באמצעות מצלמה
4- שימוש בתצלומים
الحروف الميلادية تغني!
يحمل صندوق المفاجآت كل يوم حرفًا جديدًا يضاف إلى الأغنية الميلادية. تعالوا نرى لقاء الأطفال مع حروف اللغة!
يتجاذب ويتنافر: هذا مغناطيس!
يحضر "أرنوبي" مغناطيسًا للروضة، فينشغل الأطفال في تفحّصه. تعالوا نشاهد الأطفال في نشاط تعلّم علمي.
ما تاريخ اليوم؟
الرزنامة أداة تساعد الأطفال في معرفة اليوم والتاريخ، إذا استُخدمِت في سياق يرتبط بالطفل ويشغله. ندعوكم لمشاهدة نشاط الأطفال حول رزنامة عيد الميلاد.
"בשביל הפרחים" שנה רביעית
מבחנות עם זרעי פרחי בר ישלחו בספטמבר לרשויות, מהן לגנים.
כדאי שוב להאזין לברברה אנדרס
מרכזת התכנית במשרד החינוך
המומלצים
שילוב חינוך גופני וגיאומטריה
מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות בין שני תחומי דעת חינוך גופני וגאומטריה.
מיקוד במושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים: מסלולים במרחב, מודעות לגוף ושכלול התנועות הבסיסיות
מודעות קולית בגן
ילדי גן מתרגלים תרגילים קוליים ונשימתיים לפני שהם שרים. חימום קולי לפני ששרים כולל:
- שחרור הגוף בעמידה או ישיבה
- חיזוק שרירי הסרעפת
- וחיזוק הקול
במרכז מדע וטכנולוגיה ביבנה
ילדים מתנסים מתכננים ובונים דגמים שונים ומכשירים:
- תכנון ובנייה של דגמים
- מה עושים כשנתקלים בקושי?
עקרונות פעילות בטכנולוגיה לומדים עם דר' אורנה דובדבני ודליה אלקלעי
שילוב תנועה בסדר היום בגן
במסדרון המוביל לגן נבנה מוקד תנועה לפעילות תנועתית מגוונת.
בתחילת היום עוברים הילדים במסלולי תנועה עם הוריהם, בהמשך פעילות קבוצתית מונחית על ידי הגננת, על ידי ילדים ופעילות אישית.
ألعاب الحارة - 1
تراثنا الشعبي غني "بألعاب الحارة" التي يتمتع بها الأطفال، ويكتسبون من خلالها متعة جمة، وطيفًا من المهارات والمفاهيم. يعيدنا الأطفال في الفيلم إلى بعض منها...
ألعاب الحارة - 2. يرجعنا الفيلم إلى "ألعاب الحارة" الشعبية، منها يجني الأطفال متعة كبيرة، يلعبون معًا، ويكتسبون مفاهيم ومهارات مختلفة. هيا نلعب "الثلاث خشبات"...
دكان النجوم
عندك حليب؟ قديش حقّه؟
يتمتع الأطفال باللعب في ركن الدّكان، ويكتسبون مهارات حياتية وتعلّمية عديدة.
تفضّلوا إلى دكاّننا!
תפילת שחרית בגן ממלכתי-דתי
תפילה בגן תורני באשדוד.
בתכנית עבודה של גן תורני יש הלכה יומית, תפילת מנחה, סיפור תורה מדי יום ופרשת שבוע שנאמרת על ידי הילדים אחרי השבת.
הגן ממשיך את החינוך של הבית והקהילה.
المضمون التربوي في الروضة والبستان
فاطمة أبو أحمد قاسم התוכן בגן
تحدّثنا المفتشة فاطمة أبو أحمد قاسم عن أنواع المضامين التربوية في الروضة والبستان، ومعايير اختيار المضمون الجيّد الذي يرتبط بعالم الطفل وباهتماماته، ويتيح فرصًا تعلّمية.
הספרייה הביתית
مكتبتي البيتية
فاطمة أبو أحمد قاسم
"مكتبتي البيتية" مشروع قطري ساهم في تشجيع الأهل على أن يشاركوا أطفالهم متعة القراءة، ووفّر فرصًا لإثراء لغة الأطفال وخيالهم ومداركهم من خلال الكتاب. تعالوا نتعرّف على...
גני הילדים בכנסת ישראל
כנסת ישראל פתחה שעריה לילדי הגנים במדינת ישראל. בשיתוף פעולה עם מרכז המבקרים בכנסת נבנה סיור חוויתי במשכן הכנסת ומיועד לילדי הגן, ועוסק בטיפוח ערכים.
אמון בילד
דר' אברהם ליפשיץ, ראש מינהל החינוך הדתי, משוחח על אמון מתוך כוונה מלאה, כמנוף לצמיחה והתפתחות.
שיחתו מחולקת לשלושה פרקים, כל פרק מחזק ומדגיש באמצעות סיפור אחר את חשיבות הבעת האמון בילד.
סביבות הגן השונות
בגן הילדים מרחבים שונים, הכוללים סביבות פיזיות ואנושיות. הוא מהווה כר נרחב לעריכת תצפיות.
إعادة سرد أحداث القصة
من خلال إعادة سرد أحداث القصّة تستطيع المربّية العمل على عدّة مواضيع ومحاور. في هذا المقطع نشاهد المربية رندة تعمل على عرض كيفية التحضير للعمل على إعادة سرد أحداث...



 
האתר פותח על ידי מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים